dimarts, 16 d’abril del 2024

Ruta dels Contrabandistes

Aquesta a diferència de les altres, és una ruta que vaig fer amb un sol dia i sense alforges, però com que em va agradar molt, crec que és justificat fer-li un post.

La ruta arrencava a Os de Civís, un poble curiós, perquè tot i ser en territori català, l'única carretera asfaltada que hi accedeix, és a través d'Andorra.  Els primers kilòmetres eren d'asfalt i en pujada, però al cap de poc ja es convertiria en una pista forestal que anava pujant entre boscos d'avets fins a arribar al primer coll, més concretament a la collada de conflent.





Seguidament, continuava amb una baixada fins a arribar a les Bordes de Conflent, unes bordes molt ben arreglades on hi havia una petita ermita. Després hi havia una altra pujada fins a un altre coll on ja es podia veure tota la baixada que em portaria fins a la mateixa Vall Ferrera. Durant la baixada vaig anar parant a diferents pobles com Burg o Tírvia. En aquest últim vaig parar a esmorzar i vaig seguir la ruta. A partir de d'aquí hi havia un corriol que em va portar fins a Araós on ja seria tot asfalt fins a Alins, on agafaria una altra carretera direcció Tor. Aquesta carretera era molt estreta i en algunes parts molt dretes. Anaves passant entre barrancs fins a convertir-se en una pista per arribar a Tor. En alguns moments vaig haver de mirar el mapa perquè em semblava que el poble era molt lluny, però realment està molt apartat. 








Quan vaig arribar a Tor vaig estar una bona estona xerrant amb un home que em va dir que era l'últim hippi que vivia allà. En aquell moment jo no coneixia la història del poble, cosa que vaig fer uns dies després d'estar-hi. Vam xerrar una bona estona i li vaig comprar alguna cosa que venia a la seva parada de souvenirs. Després vaig entrar en una casa que és una espècia de restaurant a menjar alguna cosa i vaig començar l'última part de la pujada fins al port de Cabús. La pujada recorria uns prats verds molt bonics i a mig camí em vaig parar a una cova que m'havia dit el hippi que havia construït ell amb una colla d'amics. 








Després de coronar el port, ja només quedava una llarga baixa amb algun tram tècnic que em tornaria a portar a Os de Civís. 





Els números: 77,48 kilòmetres 2.568 metres de desnivell positiu. 5 de setembre del 2021.




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada