dijous, 21 de març del 2024

Bidasoako pedalak

Tornàvem a sortir els de la colla a fer la nostra ruta estival. Aquest cop marxàvem cap al País Basc a fer el Bidasoako pedalak, una ruta que voltava entre el País Basc, i el País Basc francès entre els boscos del Bidasoa.

El primer dia vam sortir de Elgorriaga per fer uns 40 kilòmetres fins a Zugarramurdi, i ja vam poder començar a comprovar les forts pendents que tenia la ruta. Vam fer alguna llarga pujada entre boscos on en alguns llocs es feien molt dures i haviem de baixar a empenyer la bici. La nit la vam passar al fronton del poble, on vam estar molt a gust.

El segon dia vam fer 60 kilòmetres més fins a Hondarribia després de creuar la baia d'aquesta ciutat carregant les bicis en un ferri. Va ser una aventura divertida. Aquell dia va ser el que vam passar per la part francesa de la ruta on a part de fer unes pujades amb forts pendents vam passar per un poble semblant a Andorra, on molta gent anava a comprar begudes alcohòliques. Aquella nit la vam passar a casa d'una senyora que ens va convidar a casa seu, va ser curiós sopar amb aquella dona i el seu ex-marit que també va venir a passar una estona amb nosaltres.

L'endemà en sortir d'Hondarribia vam anar vorejant la costa fins a Pasaia per uns camins molt bonics amb unes vistes increïbles. Sens dubte va ser unes de les millors part de la ruta per mi.  Havent creuat Pasaia vam posar rumb cap a l'interior per acabar el dia a Lesaka. Aquella tarda vam fer una pujada especialment dura, va costar arribar a dalt sense posar el peu a terra. Quan vam ser al poble vam haver d'anar a la botiga de bicis per solucionar algun problema tècnic que alguns vam tenir.

L'últim dia vam sortir directe per anar a Elgorriaga on havíem reservat el dinar. Però abans vam haver de superar unes rampes extremadament dures per arribar al poble d'Arantza, on a més de la pujada el camí era una via romana tota plena de pedres. Sortint del poble vam fer molta baixada en un dia molt calorós per finalment arribar als nostres Champs Elysees.

Els números: 4 dies, 194 kilòmetres, 4.576 metres de desnivell positiu, 5 membres (Martí, Sergi, Gil, Bruna i jo), del 27 al 30 de juliol del 2020.