dilluns, 11 de març del 2024

Pedals de Foc

Alguns companys ja havien fet alguna ruta algun estiu anterior, i aquest estiu, concretament el del 2018, jo també m'hi vaig apuntar.

La ruta que voliem fer era els Pedals de foc, una ruta que recorre el parc nacional d'aigües tortes pel seu exterior. Vam aprofitar per anar a veure el Tour de France, i l'endemà de veure l'etapa vam començar la ruta.

Vam sortir de Viella, i poc després de començar la, vam tenir els primers problemes. A en Canal se li va descollar el plat de la bici dins el túnel de Viella i vam haver de reparar-lo allà dins mateix. El primer dia vam anar a dormir a Iran, un poblet de quatre cases i encara menys habitants que hi ha entre el Pont de Suert i la Vall de Boí.

El segon dia vam sortir aviat, ja que entre d'altres tenim per davant el coll de l'Oli, un port amb fortes rampes, i al qual teníem molt respecte. El port va ser dur com prometia, i en la seva part final vam haver d'empènyer la bici per arribar fins a dalt. Aquella nit la vam passar a Espuí, un poble de la Vall Fosca.

El tercer dia just arrencar ja vam enfilar cap al triador, potser el port més emblemàtic de la ruta. La pujada és llarga, i a mesura que et vas enfilant va canviant el paisatge, fins a arribar als 2000 metres d'altitud. Un cop ets a dalt hi ha molts kilòmetres a 2000 metres i la veritat que tot és molt guapo. Després d'una forta baixada arribem a Esport baixant per les seves pistes d'esquí. Vam comprar alguna cosa i vam acabar d'arribar fins a Son, el poble on passaríem l'última nit. En Martí va comprar una ratafia per sorpresa i així vam poder celebrar-ho una mica.

L'últim dia ens quedava una part molt coneguda per mi, la vall de Bonabé, que és el lloc on pastura en Mas. Després de passar per allà vam fer parada a Montgarri i després d'uns quants atacs per veure qui podia més, vam arribar al Pla de Beret amb els ànims a tope per què ja teníem pràcticament la ruta feta. Un cop aquí ens vam fer unes fotos prou gracioses i vam arrencar una forta i divertida baixada que ens tornaria a deixar al lloc d'inici de la ruta, Viella.

Els números: 4 dies, 210 kilòmetres, 6200 desnivell positiu, 6 membres ( Martí, Sergi, Enric, Gil E, Gil V i jo), del 25 al 28 de juliol del 2018.