dijous, 14 de març del 2024

Prat d'Albis

L'estiu del 2019 vaig decidir canviar la bici. Vaig comprar una bici m'anés millor per viatjar amb alforges. Vaig comprar una btt d'alumini amb tes plats i amb suspensió al davant. 

Quan la vaig tenir vaig decidir fer una ruta fins a Prat d'Albis, un port de muntanya sobre la ciutat de Foix on en uns dies acabava una etapa de Tour de France. Vaig agafar un tren i vaig anar fins a Ripoll per estalviar-me una part que no tenia ganes de fer. El primer dia em vaig dirigir cap a Bagà passant pel coll de Merolla, un coll molt planer i que va ser un bon començament per la ruta. 



Havent pasat la nit a Bagà, vaig pujar al Coll de Pal, un coll llarg però que es deixa fer prou bé. Després vaig baixar cap a Puigcerdà tot travessat les pistes de la Molina. Vaig aprofitar per baixar per algunes zones del bikepark tot i que amb les alforges no era la millor opció. Un cop a Puigcerdà, vaig comprar quatre coses i vaig pujar cap al coll de Puymorens, on passaria la nit en un lloc molt agradable on també hi havien algunes autocaravanes. 





L'endemà vaig baixar cap a la ciutat de Ax les Thermes, una bonica població on es poden gaudir de les seves aigües termals. Vaig passar el dia per allà, i a la tarda vaig pujar a la seva estació d'esquí, Ax 3 Domains, on acamparia en un bosc molt tranquil. La pujada era realment dura i vaig tenir força feina per arribar a dalt. 



El tercer dia ja vaig arribar a Foix, una ciutat a un centre molt concorregut i on hi ha un castell medieval que es pot visitar. Al vespre, carregat de menjar per passar l'endemà allà dalt, vaig pujar a Prat d'Albis, una pujada molt dura, sobretot a la seva part central i on l'endemà pujarien els ciclistes del Tour. Des de dalt hi ha molt bones vistes d'aquesta part del Pirineu Francès. 



On cop aconseguit l'objectiu de veure el Tour, era el moment de tornar a posar rumb cap a casa. Vaig baixar fins a Foix i aquí vaig agafar un tren fins a Ax les Thermes. Ho vaig fer per estalviar-me un tram d'uns 30 kilòmetres per una carretera nacional amb molts cotxes. Un cop a Ax vaig pujar el Port de Pailhères, un port desconegut per mi fins aleshores. Eren uns 19 kilòmetres de pujada on a mesura que vas pujant, es va fent notar el cansament. La baixada per l'altre banda va ser increïble, tant per la carretera com pel paisatge que anaves passant. Vaig passar per uns pobles molt tranquils i que semblaven poc habitats com Quèrigut, Puyvalador o Formigueres per anar a acampar al costat de Llac de Matemale, on vaig passar una nit molt tranquil·la. 






Havia arribat l'últim dia d'aquesta aventura. Vaig sortir aviat per anar direcció Ripoll, on tenia la intenció de tornar a agafar el tren per anar fins a casa. Vaig passar per Puigcerdà després d'una llarga baixada sortint de Matemale. Vaig comprar alguna cosa que em feia falta, i vaig anar pujant cap a la Molina, i un cop allà, una altra baixada llarguíssima fins a Ripoll. Quan vaig ser a l'estació vaig pensar que si no seguia amb bici fins a casa ja no ho faria més, i així ho vaig fer. Arribar va ser dur, perquè ja portava molts kilòmetres a les cames i a més a més aquella tarda bufava un vent de cara que desgastava molt. 



Els números: 7 dies, 6 etapes, 430 kilòmetres 10.000 metres desnivell positiu del 18 al 23 de juliol de 2019

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada