diumenge, 28 d’abril del 2013

24 hores de bus

En aquest post us explicaré en temps real el viatge de Vientian Laos, a Hanoi Vietnam. Segons ens han dit són 24 hores de bus, però mai se sap.

El preu del bitllet per aquest trajecte es de 180.000 kips (el kip es la moneda de Laos) uns 18 euros, que per 24 hores de trajecte en un sleeping bus (bus per dormir), ho trobo tirat de preu.

Bé, son quarts de cinc de la tarda del dia 27 d'abril del 2013, i ja estem esperant el tuc-tuc (taxi) al guesthouse, que ens ha de portar a l'estació. A les 5:05 pm ja es aquí, (carai que puntual) pujem i després de recollir tres noies més en altres llocs, anem cap a l'estacio de busos.

A les 5:31 pm arribem a l'estació de busos. Baixem del tuc-tuc, ens diuen quin bus és el nostre i hi posem les maletes. Després de posar-hi les maletes pujem a dalt i comencem a flipar. No havia vist mai un bus semblant, aquí no hi ha cadires, hi ha una especie de llit mig cadira ordenats en tres fileres, millor mireu les fotos per entendre com són. Baixem del bus i fem una volta per l'estació, hi ha busos carregats fins la bandera de tota mena de coses, motos, caixes, bicis... hi ha un bus de quatre eixos, mai n'havia vist un. Tambè hi ha un parell d'homes que discoteixen ves a saber perquè, però sense arribar a les mans.

Quan són les 6:45 pm ens fan pujar al bus i comencen a col•locar matalassos als passadissos, es que i dormirà gent aquí o què? M'asento al butaca-llit i sembla que no s'esta malament, no puc estirar les cames del tot però bé. A les 6:51 pm es pràcticament fosc i arrenca el bus, de moment no hi ha ningú al terra.

A les 9:16 pm parem per sopar. Parem en un lloc bastan ronyós i sopem arròs amb ànec, estava boníssim, verdures i alguna cosa més. En acabar la pregunta és: s'ha de pagar o ja entra amb el bitllet? La resposta es sí, s'ha de pagar. A un dels nois que cobra li han fet molta gracia les meves rastes. Quants favors meu fet rastes. Quan estàvem a Singapur, vam trobar una parella que ja havíem trobat a les Fiji, i es recordaven de mi per les rastes. Són les 9:59 pm ja tornem a ser a dins el bus i arrenca. A les 10:12 pm tanquen els llums de dins el bus a veure si dormim una mica.

Al cap d'una estona ja dormo i un parell o tres d'hores després el bus para per dormir en un parking. Alla a les 6:16 am tornem a arrencar i a les 7:00 am ja som a la frontera amb el Vietnam. Un cop alla els treballadors dels busos van amb boses plenes de passaports de gent de Laos, i per que et sellin el passaport a la sortida de Laos, és una mica lent. Seguidament pujem al bus per fer uns metres més i arribem a la frontera del Vietnam. Un cop alla mes gent amb boses de passaports, i a la finestra on et sellen només un funcionari. Cada cop hi ha més gent però com que em arribat els primers encara anem relativament ràpid. A les 8:16 am ja ho tenim tot fet, ja som al Vietnam, només falta esperar a la resta de gent del bus. Una hora més tard ja arrenquem per una carretera plena de revolts.

Quan són les 12:16 pm i ja torno a dormir, parem per dinar. La primera trobada amb el menjar vietnamita. A sigut una mica difícil per que no saviam pas que demanar, n'hi què era el què. Sort que en trobat una carta que tambè estava escrita en angles. A les 12:51 pm ja tornem a estar a la carretera.

A les 5:00 pm parada tècnica perque baixin alguns del bus. A les 5:07 ja arrenquem. Ja fa 24 hores que ens va recollir el tuc-tuc. Sembla que encara queda un tros per Hanoi

A les 7:46 (mentres estava dormint perfecte) arribem a Hanoi 24 hores i 55 minuts despres de arrencar de Viantien. Ara només queda agafar un taxi fins al centre. Al taxi anem 5 i en conductor, o sigui molt estrets. A un quart de deu ja tenim lloc per dormir.