divendres, 12 de juliol del 2013

Austrlaia. Top End

El Top End és la denominació que te la part nord que envolta Darwin. La part de la punta de l'esquerra d'Australia. 

El primer sorprenent va ser que en només un dia conducció vaig passar de l'outback, un tarreny forsa sec, a veure palmeres i rius, i boscos regats per la pluja monzonica. El primer riu va ser aprop de Matarranka, un riu on hi han cocodrils, d'aigua dolça això si, diuen que no fan res, però, bé si vols t'hi pots banyar. Per aquí aprop hi ha la Bitter hot Spring, un altre riu mes petit, on l'aigua es calenta i molt transparent. 


Katherine George, un altre parc natural. Per aquí i pasa el riu Katherine entre mig de penya-segats. Aquí vaig fer una caminada d'un es quatre hores que em va portar fins a la buterfly Gorge, un lloc on et pots banyar i fer alguns salts desde els penya-segats. Tambè hi ha cocodrils d'aigua dolça, però mi vaig banyar i no en vaig veure cap, per sort. M'hauria agradat veuren algun però que i farem. 


Un alte dia vaig estar al Litchfield National Park. En aquest parc hi ha un parell de llocs amb cascades força grans. Unes d'elles són les Florens Fall, i unes altres les Wangi Falls, aquestes segones són les mes grans i mes espectaculars. En una altre zona del parc hi ha termiters gegants, quans els veus costa creure que un animal tan petit faci unes coses tan grans. 



Per acabar Darwin, la ciutat on s'acaba la Stuart Highway, va ser emocionant arribar aquí i veure el mar de nou i pensar, hi he arribat. Passant de l'hivern a l'estiu, veien com s'allarga el dia cada dia, veien l'esperat Uluru, fent molts amics a la carretera i amb molts kilòmetres dins el Toyota. No us enganyare pas, algun havia dubtat si hi arribaria, però s'ha portat com un campió. Tambè deixo la tenda enrrera i vaig a dormir en un hostel. 
Pel què fa a la ciutat, te un clima tropical, per sort ara és l'estacio seca, i fa molt bon temps. Hi han un parell de parcs molt grans. A un d'ells hi ha una platja artificial, i una piscina que fa onades. A una altre zona de la ciutat hi ha la platja natural, on es veu com es pont el sol al mar de Timor. Al passeig que queda just al derrera, i hi fan un mercat cada diumenge i dimarts a la tarda, durant l'estacio seca. I venen menjar i coses típiques d'aquí, com per exemple: pells de cocodril, barrets rollo cocodrilo dundee, art aborigen, didgeridoos... (parlant del Cocodrilo Dundee, aquí aprop hi ha en riu Dundee) i hi fan actuacions musicals. En aquesta platja i aquest mercat, em vaig retrobar amb l'Australia hippie, que no recordava. Al mateix dia feien una competició de barques fabricades amb llaunes de cervesa, no vaig entendre gaire com anava, però crec que guanyava la barca que no s'enfonsava, molt aussie tot plegat. 


I fins aquí la meva estada a Australia. Aquest any he vist una Australia molt diferent, la deshabitada, i la de les road house (cases de la carretera), i on la gent a sigut encara mes amable. I per acabar a Darwin, retrobarar tots els hippies o dry sesion people (gent d'estació seca) a estat molt bé. Res mes a dir m'agrada molt Australia 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada