dissabte, 6 de juliol del 2013

Australia. Uluru, Kata Tjuta i Kings Canyon

Per fi vaig arribar a l'esperada pedra vermella, després de dies de conducció. Haig de dir que aquí al desert no havia vist res fins que no era alla mateix, com per exemple un poble vull dir, però l'Uluru es veu a 60 kilòmetres de distancia. 

Aquesta pedra, l'Uluru, és immensa, quan t'hi vas acostant cada cop ho és més. S'aixeca 350 metres sobre el terra i per donar-li la volta hi han quasi deu kilòmetres. Vaig fer una caminada pel voltant i vaig poder veure els dibuixos dels aborígens en alguna cova on hi feien cerimònies. Aquesta pedra és segrada per ells. Et demanen que no hi pujis per respecte, però si vols ho pots fer, i en altres llocs et demanen que no facis fotos, igualment per respecte. Els colors van canviant, vermell, taronja, marró, negre i també la vaig veure de un color blanc una estona que va ploure. No vaig estar molt de sort amb el temps perquè la majoria dels dies va estar núvol. Vaig decidir quedar-me un dia més i, per fi vaig poder veure l'esperada posta de sol, no la vaig veure del tot per culpa d'un núvol, però va ser impresionant. No es pot explicar, s'ha de veure. La manera com canvia de color, els colors que fa... 

En podria posar un munt i no n'hi ha cap d'igual

A uns quaranta kilòmetres de l'Uluru hi ha elKata Tjuta, un conjunt de pedres que li fan la competència. Aquestes pedres tambè són sagrades pels aborígens. Haig de dir que em van agradar més aquestes. Per dins les pedres hi ha un parell de caminades molt bones, no són gaire llargues, però molt distretes, on pots notar la trenquilitat del lloc. Una passa per la Baley of winds, i passa pel mig de dos colls i un prat d'herba. El segon coll te unes vistes molt bones. L'altre passa entre mig de dues espectaculars pedres de color vermell es clar. Aquest lloc es diu la la George Gorg. Aquí, no us ho perdeu, vaig trobar un australià que sabia on era Calldetenes, impressionat, quan li vaig dir el nom i em va dir que ho coneixia no m'ho creia. Vam estar parlant una bona estona, m'anava preguntant coses sobre els catalans, que quan dormiu, que com es que encara que hi hagi crisi la gent vesteix bé i riu... Tambè deia que cada cop que venia a Catalunya menjava massa. 


El Kings Canyon és el tercer d'aquest top tres, però no per això es menys espectacular, o menys vermell, bé una mica menys vermell potser si, i a diferencia dels altres no és sagrat. El Kings Canyon és una canal en mig de roca vermella. Dins la canal hi ha llocs amb aigua i palmeres, un d'aquests llocs és l'Eden Garden, com un oasi al mig del desert. Al voltan del Kings Canyon hi ha una caminada de unes tres hores que passa per la vora del cingle. Pel camí vas trobant tot de miradors on veus lo impresionant que és el lloc. Aquí em vaig tornar a trobar el company que sabia on era Calldetenes. 


1 comentari:

  1. quin crac aquest australià! ja el pots convidar a la festa major i que fagi un passe de fotos també!

    ResponElimina