dissabte, 4 de juny del 2016

Brasil. Paraty

Paraty és un poble colonial al sud de Rio de Janeiro.

Quan vaig arribar-hi de seguida les coses vam comensar a anar de cara. Just sortir de la rodoviaria (estació de busos), vaig trobar un noi que buscava gent pel seu hostel, i jo justament volia anar al seu perque me'l havien recomanat a Ihla Grande. Em va anar de perles perque en segal anava amb bici i jo coix, o sigui que tot i portar el paquet gran a l'esquena, em va portar fins al hostel. La ubicació era genial, just devant la platja, a cinc minuts del centre històric i amb un esmorzar devant el mar que no tenia preu. 


El centre del poble és preciós, són cases colonials de color blanc amb portals i balcons de diferents colors. Els carrers són aduquinats, però no amb els aduquis que coneixem nosaltres, mes aviat semblen pedres caigudes del cel que han quedat mig ben posades. Es curiós, perque es difícil passejar i contemplar el poble al mateix temps, perque has d'anar mirant on trepitgés i has de anar parant per mira les coses, te un encant especial. 









Al voltan del poble hi ha moltes coses per veure, però m'ho vaig pendre tan amb calma, que tot i pasar-hi molts dies no ho vaig veure tot. 

Aprop del centre hi ha la platja de Jabaquara, on vaig passar una bona jornada de sol. 


A uns 45 minuts de Paraty, hi ha el poble de Tindade, amb molta fama de hippy, però a mi no m'ho va sembla tan. Al costat d'aquest hi ha tres platges, la praia do medio, praia do cepilho, praia larga, i al final d'aquesta hi ha unes piscines naturals. 





Un altre dia em vaig animar i vaig anar a fer una excursió per unes illes que quedaven aprop del poble, va ser macu, perque hi havien molts peixos, i vam poder veure monos lleó, que estan en perill d'extinció, però el millor estava per arribar. Despres de dinar, quan anavem cap a una altre platja, el temps va canviar i es va posar a diluviar, i de sobte els que conduïen el vaixell van comensar a mirar coses, ara mira el motor, ara fiquet a l'aigua per veure el vaixell per sota... en fi, el que va passar es que vam perdre el timó i ens vam quedar tirats al mig del mar... però que importa si això serveix d'excusa perque et convidin a unes caipirinhes. Al cap d'una estona va arribar un altre vaixell, i es va endur a la meitat de passatgers. Aquest es veu que també va arribar just a port perque feia molt fum. Al cap de mes estona va arribar My love que ens va remolcar fins a port tot bevent cervesa i conduint des de una amaca amb la música a tot volum. Va ser molt graciós i brasile tot plegat. 






Una nit vaig estar a una festa de forró (és un estil de música brasile) en un vaixell. Es impresionant veure com ballen aquella gent, canvien de parella i segueixen igual, espectacular. 



Volia anar a veure unes cascades que quedaven aprop, però tenia un bitllet d'avió, i no em vaig poder quedar mes. Em va fer molta ràbia marxar, m'hauria quedat a Paraty molt mes... va se extrany. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada